|
Måndag
8.15-9.05
Grupp B
|
Tisdag
11.20-12.10
|
Tisdag
13.05-13.55
Grupp A
|
Fredag
9.45-10.35
|
Fredag
13.00-13.50
|
Kartans
uppbyggnad, klimat- och vegetationszoner och klimatförändringar
| |||||
v. 40
|
1. Nord- och Centralamerika – öva på kartan
2. Läs om världsdelarna i boken s. 202-206
|
1. Diskussion läxan:
Prata med dina föräldrar om vad du och din familj kan göra för att minska utsläppen av koldioxid från förbränning av fossila bränslen. Vad är lätt att förändra? Vad är svårare?
2. Världsdelarna: - Välj ett land i en annan
världsdel än Europa.
- Beskriv var landet ligger
med hjälp av koordinaterna
samt
beskriv dess placering på kartan genom att använda
väderstrecken
- I vilken världsdel finns
ditt land – skriv kortfattat om världsdelen, ca 10 meningar.
|
1. Nord- och Centralamerika – öva på kartan
2. Läs om världsdelarna i boken s. 202-206
|
- Omkringliggande hav
- Floder - diskutera i din
text hur du tror floderna påverkar människornas vardag/liv
|
- Nederbörd i landet
- Bergskedjor
|